inspirerende webteksten en blogs voor Naupar

Gloednieuwe webteksten

Voor rederij Naupar doen we veel eindredactiewerk én (her)schrijven we klantverhalen, webteksten, blogs, nieuwsbrieven en persberichten. Onderstaande tekst is een voorbeeld van een klantverhaal.

Voorbeeld van een van onze teksten

Hoe de Summertime transformeerde tot Loveboat

De Lean Consultancy Group (LCG) in Utrecht is een bijzonder bedrijf. Ze geven trainingen op het gebied van Lean, agile en scrum en dat doen ze met een bijzonder bevlogen club medewerkers. Het belangrijkste motto van dit inspirerende bedrijf is ‘het vergroten van levensgeluk’ voor iedereen om hen heen.

Nou zijn er wellicht meer bedrijven die een dergelijk motto hebben, maar niet zoveel bedrijven die dat zo consequent doorvoeren. Zelfs tijdens een bedrijfsuitje draait het bij de medewerkers van de LCG niet alleen om hun eigen plezier, maar maken ze ook tijd voor het levensgeluk van anderen.

Doldwaze discodagen

Dit verhaal begint op een zaterdagochtend. De medewerkers van de LCG staan nietsvermoedend klaar voor hun bedrijfsuitje: de Dol Dwaze Disco Dagen (DDDD). Deze DDDD worden ieder jaar georganiseerd door twee of drie mensen en de rest heeft geen idee wat ze te wachten staat.

Het enige wat er was gecommuniceerd, was dat ze om 8.30 uur op het station in Amsterdam werden verwacht. Vanuit daar liepen ze, nog steeds onwetend over wat ze te wachten stond, naar de haven. Hier lag de Summertime klaar, die voor de gelegenheid was omgetoverd tot de LCG Loveboat.

Aan het werk voor de Make-a-Wish Foundation

Toen iedereen was ingescheept, gingen ze eerst aan de slag voor de Make-a-Wish Foundation, die de wensen van ernstig zieke kinderen vervult. De hele ochtend zijn alle medewerkers van de LCG keihard aan het werk geweest om vier wensen in vervulling te laten gaan.

Het was een drukte van jewelste, want iedereen was aan het bellen en zijn of haar netwerk aan het mobiliseren voor dit fantastische initiatief. Een van de wensen was van een meisje dat dolgraag in een prinsessenjurk naar de Efteling wil. En reken maar dat dat gaat gebeuren: de LCG-medewerkers hebben hun netwerk aangesproken en geregeld dat er (gratis!) een prinsessenjurk wordt gemaakt, dat er een limousine beschikbaar is, een rolstoel en begeleiding op de dag zelf. De Make-a-Wish Foundation hoeft alleen nog maar alle betrokkenen te bellen en af te stemmen dat iedereen op tijd zijn of haar spullen levert.

Tijd voor feest!

Een bedrijfsuitje bij LCG is dus hard werken! Maar daarna is het tijd voor fun. Want het levensgeluk van de medewerkers is natuurlijk ook belangrijk. Na een hele ochtend hard werken komt het gezelschap aan in Volendam. Daar gaan ze van boord voor een lunch, maar wat bijna niemand weet is dat er op dat moment ook een geheime gast aan boord wordt gesmokkeld en bij de schipper wordt verstopt.

Na de lunch vertrekt het schip naar Hoorn, waar de geheime gast wordt aangekondigd: het is oud-schaatser Jochem Uytdehaage, die een inspirerend verhaal vertelt over balans houden, zakelijk en privé. En daarna is het tijd om echt los te gaan: op naar de kroeg! En ook daar wacht nog een verrassing: er is een volkszanger ingehuurd, die alle nummers zingt die favoriet zijn bij de LCG’ers. Ondertussen, terwijl hun collega’s zich opperbest vermaken in het café, is er een kleine groep LCG’ers die de Summertime omtoveren tot Loveboat: platen met hartjes, opblaasstoelen, lichtjes, alles wat je maar kunt bedenken en wat past bij het thema Love. De schipper regelt onderwijl dat alles voor de barbecue wordt neergezet, die op het schip gehouden zal worden.

Als de ploeg feestvierende LCG’ers weer uit de kroeg komt, is het tijd voor de BBQ. En gelukkig is daar ook nog een collega die zijn eigen DJ-set heeft meegenomen, zodat het feest onverminderd voortgezet kan worden. Nou draagt geluid nogal ver over het water, dus het duurt niet zolang voordat de politie op de stoep staat. Om 22.00 besluit het gezelschap dan ook om naar de plaatselijke discotheek te gaan en daar tot in de late uurtjes verder te feesten.

De volgende dag kan iedereen rustig bijkomen en lekker wakker worden met een goed ontbijt. Het frisse windje aan dek helpt tegen de kater en zo voelt iedereen zich weer prima tegen de tijd dat het schip afmeert in de haven van Amsterdam.

De LCG heeft weer twee fantastische Dol Dwaze Disco Dagen gehad!

Meta Description

Een schip van NAUPAR omtoveren tot Loveboat, een verstekeling aan boord verstoppen in de haven van Volendam, feestvieren in Hoorn en tussendoor ook nog vier wensen vervullen van zieke kinderen? De Lean Consultancy Group doet het, samen met NAUPAR.

Facebook

Ook zin in een bijzonder bedrijfsuitje? Lees hier hoe de Lean Consultancy Group hun bedrijfsuitje heeft ingevuld en hoe dit leidde tot vier gelukkige kinderen, een verstekeling aan boord, feest in Hoorn en een stevig anti-katerontbijt de volgende dag.

Twitter

Benieuwd hoe een bedrijfsuitje leidde tot vier gelukkige kinderen, een verstekeling aan boord, feest in Hoorn en een stevig anti-katerontbijt? #vaartocht #zeilen #bedrijfsuitje #makeawish #summertime #naupar #leanconsultancygroup

Instagram

Benieuwd hoe een bedrijfsuitje leidde tot vier gelukkige kinderen, een verstekeling aan boord, feest in Hoorn en een stevig anti-katerontbijt?  #vaartocht #zeilen #vaartocht #zeilen #bedrijfsuitje #makeawishnederland #summertime #naupar #leanconsultancygroup

gebruikte vaardigheden

  • inlezen
  • interviewen
  • schrijven

REACTIE VAN onze OPDRACHTGEVER

Hi Marianne. Ik wilde even aangeven dat ik het erg fijn vindt hoe de samenwerking tot nu toe verloopt. Flexibel, snel en goed. Dank je wel!

Judith Blanken

marketing coördinator/online marketeer, NAUPAR